Cases

Lærerig salgsproces øgede kendskab til banebrydende nicheprodukt 

Rel8 har øget kendskabet til virksomhedens nyskabende stregkodeteknologi og fået et bedre indblik i kundernes købsovervejelser med hjælp fra Leadkompagniet. 

Rel8 har fundet løsningen på et problem, som industrien har kæmpet med i årevis. 

Rel8 har udviklet en simpel mærkningsteknologi til plastproduktion, som kan mærke selv meget små plastikdele med 2D-stregkoder. Stregkoderne gør det let for Original Equipment Manufacturers (OEM’er) at sikre sporbarhed hele vejen gennem produktionen af for eksempel elektronik, biler, medicinsk udstyr og forbrugsvarer – noget, der indtil nu har været meget omstændeligt, dyrt eller helt umuligt. 

Rel8’s udfordring er, at markedet endnu ikke ved, at der findes en løsning på problemet. 

Derfor tog CEO Guggi Kofod kontakt til Lars Bo fra Leadkompagniet. 

“Vores kunder er meget optagede af at minimere de risici, der kan være ved at investere i ny teknologi, og vi ville gerne give dem en større tryghed ved at fremvise nogle velkendte referencekunder,” forklarer Guggi Kofod. 

 

Grundigt forarbejde sikrede god produktforståelse 

Leadkompagniets opgave var at kontakte relevante leads inden for industrien og afklare deres behov for Rel8’s stregkodeløsning.  

Guggi var bekymret for, om Leadkompagniet kunne forstå virksomhedens komplekse produkt og det nicheprægede marked, de henvender sig til, men det viste sig ikke at være et problem: 

“Jeg synes, de hurtigt fangede produktet. Det skulle lige forklares, og den skulle op at vende et par gange, men Lars Bo havde sat tid af i opstartsforløbet til at sætte sig ind i produktet. Han lyttede, og han var god til at forklare kunderne, hvordan løsningen fungerer,” siger Guggi. 

 

Øget kendskab og markedsforståelse 

OEM-markedet er kendetegnet ved lange leadtimes, som ikke bliver kortere af, at Rel8 for første gang i verdenshistorien kommer med en løsning på kundernes udfordring. Det er et helt mindset, der skal rykkes: 

“Det er lykkedes at nå ud til nogle af de vigtigste beslutningstagere hos kunderne. Nu ved de, at vi kan løse problemet for dem, og kan række ud til os, når der opstår et konkret behov,” siger Guggi. 

Ud over at øge kundernes kendskab til Rel8’s løsning har salgsprocessen givet virksomheden en bedre indsigt i kundernes behov og produktets muligheder. 

“Vi har fået be- og afkræftet nogle hypoteser om markedet, så vi kan være mere målrettede i vores markedsføring og salgspitch fremover,” forklarer Guggi. 

“En sælger der er på mit hold” 

Guggi Kofod er ofte blevet kontaktet af mødebookere, men det virkede slet ikke interessant, og han har klaret salget med interne ressourcer indtil nu. Det var først, da en kollega anbefalede Lars Bo fra Leadkompagniet, at han valgte at outsource noget af salgsarbejdet.  

“Leadkompagniet har en effektiv proces for at ringe, og der er god sammenhæng mellem pris og udbytte. Jeg oplevede det, som om jeg havde ansat en sælger, der virkelig var på mit hold og ikke bare skulle opnå en eller anden KPI. Jeg har haft et rigtig fint samarbejde med dem og har allerede anbefalet dem til andre i mit netværk,” slutter han.“ 

Vil du høre mere?

Relaterede indlæg