Cases

Målrettet opfølgning gav flere nye kunder 

Hos Faktura-Boks har et samarbejde med Leadkompagniet resulteret i en mere effektiv salgsproces, flere nye kunder og mere tid til at fokusere på produktudviklingen. 

”Vi vidste, at vi skulle følge mere målrettet op på vores leads, men vi havde ikke tiden til selv at gøre det,” fortæller CEO hos Faktura-Boks Bodil Gregersen. 

Faktura-Boks havde længe haft et mål om at optimere deres salgsproces. Da de fik tildelt digitaliseringsmidler fra SMV:Digital, greb de muligheden og kontaktede Lars Bo Koch fra Leadkompagniet. 

”Jeg kendte Lars Bo fra tidligere og havde fuld tillid til, at han kunne hjælpe os i mål med en mere effektiv salgsproces. Det var vores held, at han netop havde stiftet Leadkompagniet,” siger Bodil Gregersen. 

 

En effektiv løsning 

Leadkompagniet har hjulpet Faktura-Boks med at afdække deres målgrupper, opsætte et effektivt CRM-system og oplære medarbejdere og ledelse i at udnytte alle systemets muligheder, så de kan holde styr på salgspipelinen.  

Lars Bo Koch sender løbende nyhedsbreve ud og afholder webinarer for Faktura-Boks’ leads, monitorerer trafikken på www.faktura-boks.dk, følger op på nye og gamle leads og får lukket salget til Faktura-Boks’ kunder. 

 

Optimeret salgspipeline har givet resultat 

Samarbejdet med Leadkompagniet har på under et år kastet markante resultater af sig. 

”Der er kommet en vedholdenhed i vores salgsproces, som vi har manglet. Vi kan se, at det giver flere nye kunder, og jeg udskriver flere fakturaer hver måned. Selv gamle leads fra messer, vi var på for flere år siden, har vi nu konverteret til kunder. Det havde vi ikke kunnet uden Leadkompagniets hjælp,” fortæller Senior Konsulent hos Faktura-Boks Lena Blad Larsen. 

”Hos Faktura-Boks er vi fagspecialister med fokus på produktet. Ved at outsource salgsprocessen til Leadkompagniet har vi fået mere tid til at udvikle Faktura-Boks,” siger Bodil Gregersen. 

”Vi lærer hele tiden noget gennem samarbejdet,” siger Lena Blad Larsen og uddyber: 

”Lars Bo er god til at dele sin viden om, hvad der virker i salgsprocessen. Vi er for eksempel begyndt at arbejde mere med e-mailmarkedsføring og webinarer som en del af salgstragten, og det er nyt for os.” 

”Vi anbefaler klart andre vækstvirksomheder at udnytte Leadkompagniets salgsekspertise, hvis de ligesom os vil have mere tid til at fokusere på det, de er bedst til,” slutter Bodil Gregersen. 

Vil du høre mere?

Relaterede indlæg